zenuwbeschadiging

Gewrichtspijn

Pijn in de schouder en/of arm kan voor veel frustratie zorgen. Dagelijkse bezigheden als aankleden of schrijven gaan moeizamer en soms is de pijn ook aanwezig als u niet beweegt. Het probleem kan verschillende oorzaken hebben. Bij Excellent Care Clinics vinden we die oorzaak en zoeken we de behandeling die bij u past.

Artralagie/gewrichtspijn

Artralgie is een matige tot ernstige pijn in één of meerdere gewrichten. De pijn kan worden ervaren als scherp, dof, stekend, branderig of kloppend. Gewrichtspijn kan vele oorzaken hebben, zoals overbelasting, blessure, breuken, infectie of anders. Artralgie is pijn in een of meerdere gewrichten door slijtage, letsel of ziekte.

Artritis

Artritis is een ontsteking van de gewrichten waarbij één of meerdere gewrichten aangedaan zijn. Hierbij wordt ontstekingsvocht gevormd in plaats van gewrichtsvocht, wat de smering en voeding van het gewrichtskraakbeen verstoort. Dit kan klachten veroorzaken als pijn, opgezwollen gewrichten, een beperkte beweeglijkheid, ochtendstijfheid en soms koorts. Vaak is de huid eromheen roodgekleurd en kan deze warm aanvoelen.De oorzaken van artritis zijn uiteenlopend: slijtage (bijvoorbeeld artrose), infectie, allergie, of gewrichtsaandoeningen zoals reumatoïde artritis.

Artrose

Artrose is een veel voorkomende aandoening van het gewrichtskraakbeen tussen de botten en wervels. Er is hierbij sprake van toenemende slijtage van het kraakbeen en groei van uitsteeksels aan het bot. Slijtage van het kraakbeen begint al zodra men volwassen is, en vindt vooral plaats in heupen, knieën, rug en handen.Deze slijtage is onomkeerbaar. Langzaam maar zeker wordt het kraakbeen minder gesmeerd en functioneert het minder goed als schokbreker. Het gevolg hiervan is meer wrijving, pijn bij beweging, stijfheid en ongemak.

Frozen shoulder

Bij een frozen shoulder, of letterlijk vertaald ‘bevroren schouder’, is er sprake van bewegingsverlies in de schouder. De klachten bestaan uit een pijnlijke en stijve schouder met daarbij een bewegingsbeperking. De oorzaak hiervan is een tekort aan bewegingsruimte in het gewricht, dat kan ontstaan na bijvoorbeeld een val, een schouderoperatie of een ontsteking.

Gewrichtsklachten behandelingen

• Iontoforese