zenuwbeschadiging

De naam zegt het al: bij gewrichtspijn heb je last van je gewrichten. Je gewrichten zijn de zogeheten ‘scharnier­punten’ tussen je botten. Denk hierbij aan je schouders, rug, ellebogen, handen en vingers, heupen, knieën, enkels en tenen. Om ervoor te zorgen dat je gewrichten soepel langs elkaar bewegen, zijn ze voorzien van kraakbeen en vocht. Maar door allerlei verschillende factoren kunnen er klachten ontstaan in je gewrichten.

Beperkte beweeglijkheid

Als je gewrichtsklachten hebt, komt dat doordat de werking van je gewrichten door een bepaalde oorzaak beperkt is. Dat kan komen door overbelasting, blessure, infectie of een andere oorzaak. Daarbij kun je last hebben van pijn in beweging of in rust, van stijfheid of van bewegingsbeperking waardoor je belemmerd wordt bepaalde handelingen uit te voeren. In sommige gevallen zijn de pijnlijke gewrichten rood en gezwollen en voelen ze warm aan.

Verschillende typen

Er zijn verschillende typen gewrichtspijn. Artralgie houdt in dat je pijn hebt in een of meerdere gewrichten door slijtage, letsel of ziekte. Bij artritis is er sprake van een ontsteking van de gewrichten waarbij één of meerdere gewrichten aangedaan zijn. Artrose is een veelvoor­komende aandoening waarbij de toenemende slijtage van het kraakbeen en de groei van uitsteeksels aan het bot de veroorzaker zijn van de pijn. Veel gewrichtsklachten komen voor in de knie. Indien een knie versleten is, of indien er na een knieprothese pijn blijft bestaan in de knie, kan er ook gesproken worden van gewrichtsklachten. Ook frozen shoulder behoort tot de categorie ‘gewrichtspijn’, aangezien er sprake is van bewegingsverlies in het schoudergewricht.

Pijn verminderen

Verschillende methoden kunnen de gewrichtspijn verminderen. Hierbij kun je denken aan oefen- en fysiotherapie, aan pijnstilling, maar zeer zeker kunnen pijnblokkades een snelle en duidelijke afname van de pijn geven. Bij Excellent Care Clinics bepalen we samen met jou welke behandeling toegepast kan worden om de pijn te verminderen, zodat je weer soepeler door het leven kan gaan.

Mogelijke behandelingen

• Zenuwblokkade van het kniegewricht (geniculair blokkade)
• Triggerpoint-infiltratie of lokale infiltratie
• Iontoforese
• Blokkade van de nervus scapularis bij schouderpijn
• Lumbale epidurale infiltraties
• Cervicale epidurale inftiltraties

ER IS GEEN WACHTLIJST

U wordt direct geholpen

Wanneer u een afspraak maakt, kunt u dezelfde week nog geholpen worden.
Vul onderstaand contactformulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.