Rugpijn kan voor problemen zorgen bij je dagelijkse bezigheden. Rugpijn is bovendien een klacht die heel vaak voorkomt. In de meeste gevallen gaan de klachten voorbij met fysio­therapie en voldoende beweging. In andere gevallen kan er worden gekeken naar pijnbehandelingen zoals wij die in Excellent Care Clinics uitvoeren.

Hoge rugpijn

Rugpijn is een veelvoorkomende klacht. Vaak betreft dit lage rugklachten, maar er is ook een groot aantal mensen dat last heeft van hoge rugklachten. Hierbij kan men denken aan nekklachten, pijn tussen de schouderbladen of pijn bij de ribben. Afhankelijk van de soort hoge rugpijn is een pijnbestrijdingsbehandeling mogelijk.

Lage rugpijn

Rugpijn is een veelvoorkomende klacht. Vaak betreft dit lage rugklachten, in het gebied tussen de onderste ribben en de bilplooien. Soms is er sprake van een aspecifieke lage rugpijn; dan is er geen duidelijke lichamelijke oorzaak aanwijsbaar voor de klachten. Echter komt het vaker voor dat er wel een oorzaak voor de rugklachten is
(bijvoorbeeld slijtage) maar kan dit niet operatief opgelost worden, of wordt pijn­medicatie niet goed verdragen in verband met bijwerkingen of is pijnmedicatie gecontra-indiceerd vanwege het gebruik van andere medicatie. Afhankelijk van de soort lage rugpijn is een pijnbestrijdingsbehandeling mogelijk.

Hernia

Een hernia is een uitstulping van een tussenwervelschijf, het kussentje dat tussen de wervels in de nek en rug ligt. Als deze uitstulping tegen een zenuwwortel aanduwt, kan de zenuwwortel geïrriteerd of gedeeltelijk beklemd raken. Hierdoor kan rugpijn ontstaan met uitstraling naar de billen, het been of de voet. Wij van Excellent Care Clinics kunnen u behandelingen aanbieden die de pijnklachten aanzienlijk kunnen verminderen. Ook kunnen wij de uitstralende pijn behandelen die is ontstaan nadat je geopereerd bent aan een hernia, het zogenaamde ‘failed back surgery syndrome’ (FBSS). Deze pijn is aanwezig doordat er na de herniaoperatie littekenweefsel is ontstaan. Dit littekenweefsel kan de zenuw alsnog irriteren en pijnklachten
veroorzaken. Wij bieden een behandeling volgens de RACZ-methode aan om
deze pijnklachten veroorzaakt door FBSS te kunnen verlichten.

Mogelijke behandelingen

• Thoracale epidurale infiltratie
• Lumbale epidurale infiltratie
• Zenuwwortel­blokkade
• RACZ-procedure
• Triggerpoint infiltratie of lokale infiltratie
• Intercostaal blokkade
TENS-behandeling
Iontoforese

ER IS GEEN WACHTLIJST

U wordt direct geholpen

Wanneer u een afspraak maakt, kunt u dezelfde week nog geholpen worden.
Vul onderstaand contactformulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.