rugklachten

Rugklachten met of zonder uitstraling naar het been

Rugpijn kan voor veel problemen zorgen bij uw dagelijkse bezigheden. Rugpijn is een klacht die heel vaak voorkomt. In de meeste gevallen gaan de klachten over met fysiotherapie en voldoende beweging. In de andere gevallen kan er worden gekeken naar alternatieve pijnbestrijding zoals wij die in Excellent Care Clinics uitvoeren.

Hoge rugpijn

Rugpijn is een veelvoorkomende klacht. Vaak betreft dit lage rugklachten, maar er is ook een groot aantal mensen dat last heeft van hoge rugklachten. Hierbij kan men denken aan lage nekklachten, pijn tussen de schouderbladen of pijn in de ribbenkast. Afhankelijk van de soort hoge rugpijn is een pijnbestrijdingsbehandeling mogelijk.

Lage rugpijn

Rugpijn is een veelvoorkomende klacht. Vaak betreft dit lage rugklachten, in het gebied tussen de onderste ribben en de bilplooien. In verreweg de meeste gevallen is er sprake van een aspecifieke lage rugpijn; er is geen duidelijke lichamelijke oorzaak aanwijsbaar voor de klachten. Afhankelijk van de soort lage rugpijn is een pijnbestrijdingsbehandeling mogelijk.

Hernia

Een hernia is een uitpuiling van een tussenwervelschijf, het kussentje dat tussen de wervels in de nek en rug ligt. Als deze uitstulping tegen een zenuwwortel aanduwt, kan de zenuwwortel geïrriteerd raken of klem komen te zitten. Hierdoor kan rugpijn ontstaan met uitstraling naar de billen, het been of de voet. De belangrijkste oorzaak van een hernia is slijtage. Bij sommige patiënten gaat een hernia vanzelf over. Wij van Excellent Care Clinics kunnen u behandelingen aanbieden die de klachten aanzienlijk kunnen verminderen.

Rugklachten behandelingen

• Adhesiolysis volgens RACZ
• Caudale injectie
• Coccygodynie injectie